sobota, 23 stycznia 2016

Czaniecki makaron z błonnikiem owsianym

Jakiś czas temu na stronie Makarony Czanieckie można było zamówić bezpłatnie małą (100 gram) paczkę makaronu świderki z błonnikiem owsianym.
- Więc taki makaron zamówiłam i otrzymałam :)


Trochę informacji z opakowania:
Składniki: Semolina (kaszka z pszenicy durum), błonnik owsiany 16%, woda. Może zawierać jajka.
Sposób gotowania: na każde 100 gram produktu zagotować dwa litry posolonej wody, wrzucić makaron - gotować 6 minut. Makaron przecedzić i podawać lekko twardy, co pozwoli w pełni doceniać jego walory smakowe.



 Dziś postanowiłam zrobić ten makaron na obiad.
Zagotowałam ok.1 litra osolonej wody - mimo tego, że miałam 100 gram makaronu, ponieważ 2 litry, które pisały na opakowaniu wydawało mi się za dużo. Świderki gotowałam ok. 6-8 minut, po czym przelałam je zimną wodą i odcedziłam.

Makaron podałam z sosem bolońskim, według mojego przepisu.
Makaron bardzo mi smakował - zarówno sam, jak i  z sosem. Ma fajny smak.
Kolor makaronu jest bardzo apetyczny. Ponadto makaron nie skleja się i nie rozwala.

Taka porcja makaronu wystarczy dla jednej - dwóch osób.
Zdecydowanie polecam wszystkim !!!

Na koniec jeszcze ciekawostka z etykiety:
Czy wiesz, że błonnik owsiany zawiera beta-glukany które:
*Pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi.
*Ułatwiają ograniczyć wzrost poziomu glukozy we krwi po posiłku, w którym się znajdują.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz